Είστε εδώ

04/02/2015

Case Study: Tenten.gr

Ευχαριστούμε τον κύριο Ανδρέα Καδά για την συμμετοχή του στο πρόγραμμα των case studies του Visibility™.

Εισαγωγή

Η ιστοσελίδα http://tenten.gr είναι μια ιστοσελίδα η οποία έχει ως βάση την πλατφόρμα Prestashop. Είναι μια καλή πλατφόρμα αλλά σε καμία περίπτωση δεν κατατάσσεται στα «τέρατα» του διαδικτύου.

Παρατήρηση

Από την στιγμή που ο κ. Καδάς δεν έθεσε κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα για το Case Study, τότε εμείς θα απαντήσουμε σε αυτά που θεωρούμε ποιο σημαντικά. Αυτό γιατί στην συγκεκριμένη περίπτωση, τα δεδομένα που θα προσθέταμε για να αναλύσουμε ολόκληρη την ιστοσελίδα θα έκαναν τον επισκέπτη (εσάς που διαβάζετε το άρθρο) να βαρεθεί.

Κοινωνική Ανάλυση

Ρωτήσαμε ανθρώπους ηλικίας 18-59 ετών για το αν η ιστοσελίδα http://tenten.gr τους αρέσει. Το 60% απάντησε «ΟΧΙ», το 25% απάντησε «Αδιάφορο» και το 15% απάντησε «ΝΑΙ».

Το 60% που απάντησε «ΟΧΙ» ερωτήθηκε: «Τι είναι αυτό που δεν σας άρεσε». Από αυτούς, το ~45% απάντησε «Οι εικόνες» και το ~15% απάντησε πως «Δεν μου ήταν εύκολο στην χρήση».

Το 15% που απάντησε «Ναι» ερωτήθηκε: «Τι είναι αυτό που σας άρεσε περισσότερο». Από αυτούς, ένα ποσοστό ~10% ισχυρίστηκε «Η ευκολία εύρεσης του προϊόντος που ήθελα» και ένα άλλο ~5% «Οι τιμές».

Άρα, εν έτη 2015 θα πρέπει να συμπεριλάβουμε πως στο μυαλό του κόσμου οι τιμές παίζουν ρόλο σχετικά με το «Τι μου αρέσει και τι δεν μου αρέσει»!

Τεχνική Ανάλυση Εσωτερικού Μέρους

-Η ιστοσελίδα διαθέτει robots.txt το οποίο είναι πολύ καλά δημιουργημένο.

-Η ιστοσελίδα κατά μέσο όρο έχει μια δομή καλή. Είπαμε καλή, όχι τίποτα τρελό, έτσι;

-Η ιστοσελίδα προστατεύεται «καλά» σαν e-commerce website για δημιουργία URL με παραμέτρους αφού τα robots.txt κάνουν prevent την δημιουργία.

Δυστυχώς

1. Επιβεβαιώνουμε ότι η ιστοσελίδα έχει χάλια εικόνες. Στην αρχή πήραμε την εντύπωση πως τραβήχτηκαν από ΝΟΚΙΑ 3310 του 1997. Δείτε παραδείγματα:

Όπως θα παρατηρήσετε, στην κατηγορία με τα βαπτιστικά δεν υπάρχουν κάν εικόνες.

Όπως θα παρατηρήσετε στην πιο πάνω εικόνα, δεν φαίνονται τα γράμματα αλλά και η σελίδα θυμίζει κλεμμένο affiliate website.

2. Δυστυχώς η ιστοσελίδα «έχει πάρει τον στραβό δρόμο» σχετικά με το SEO. Πρέπει να υπάρχει κάποιου είδους παραπληροφόρηση για το «πώς λειτουργούν τα πράγματα». Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Όπως θα δείτε στην παραπάνω εικόνα, είναι γεγονός ότι ο Webmaster της ιστοσελίδας στοχεύει τις μηχανές αναζήτησης και όχι τους χρήστες. Ο οποιοσδήποτε θα καταλάβαινε ποια λέξη στοχεύει αυτή η ιστοσελίδα για να ανεβεί στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η παραπάνω εικόνα είναι ένα μονάχα παράδειγμα από την συνολική εικόνα του website. Άλλες εσωτερικές σελίδες κάνουν SPAM στην κεντρική με την ίδια λέξη - κλειδί, άλλες έχουν κείμενα, άλλες έχουν διπλότυπες περιγραφές, άλλες τα link δεν φαίνονται κλπ.

Τεχνική Ανάλυση Εξωτερικού Μέρους

Όπως θα παρατηρήσετε στην παραπάνω εικόνα, η ιστοσελίδα TenTen.gr ανέβηκε κάποια στιγμή κάπως «απότομα». Έπειτα, βγήκε το Google Penguin 3.0 το οποίο «ανανεώνεται συνέχεια» και την έριξε. Μετά (Το Google Penguin) την ανέβασε και την ξαναέριξε μέχρι που αποφάσισε να την κρατήσει ποιο χαμηλά από ό,τι ήταν. Άρα κάποιος ποιοτικός παράγοντας εδώ έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτήν την πτώση.

Βέβαια, ας δούμε για ποιες λέξεις είχε ανέβει η ιστοσελίδα (Αυτές που στόχευσαν δηλαδή)

Άρα, όπως καλά καταλάβαμε νωρίτερα, ανέβηκε για τα “βαπτιστικά” και άλλες παρεμφερείς λέξεις. Άρα, κατά κάποιον τρόπο οι «Spam μέθοδοι» λειτούργησαν στην προκειμένη περίπτωση, αλλά για πόσο καιρό ακόμα;

Ήρθε η ώρα να εξερευνήσω τα backlinks! Ανέβηκε από links ή η σελίδα το άξιζε;

Ας δούμε μια πρώτη εικόνα για το «τι συμβαίνει»

Όπως θα παρατηρήσουμε, στόχος μοναδικός είναι γενικώς τα «βαπτιστικά». Ας δούμε την ποιότητα των συνδέσμων που περιβάλλουν αυτήν την σελίδα τώρα.

 

1. Συμμετοχή σε Blog Networks

Όπως θα παρατηρήσετε την παραπάνω εικόνα, η ιστοσελίδα συμμετέχει σε blog networks. Τα blog networks είναι πολύ δυνατά backlinks, αρκεί να μην τα τιμωρήσει η Google διότι τα κυνηγάει πολύ! Καλού – Κακού δεν αναφέρουμε το URL. Επίσης, καλό είναι να μην βασιζόμαστε σε τέτοια backlinks διότι «ποτέ δεν ξέρεις». Ένα χρόνο τώρα το Visibility καταγράφει penalties σε blog networks στην Ελλάδα. Προσοχή!

2. Links από Ελληνικούς καταλόγους οι οποίοι έγιναν devaluated η penalized. Ας δούμε 1-2 παραδείγματα.

3. Links δημιουργημένα από αυτόματα λογισμικά τύπου «GSA Search Engine Ranker»

Ας δούμε και εδώ μερικά παραδείγματα:

4. Ελάχιστοι σύνδεσμοι (κάτω από 5) είναι φυσιολογικοί και καλής ποιότητας

Πόρισμα: Είμαι ευάλωτος σε κάποιο Πέναλτι;

Η ιστοσελίδα TenTen.gr δυστυχώς είναι μια ιστοσελίδα με το εξής Backlinks Profile:

Έχοντας στο παθητικό της τέτοια ποσοστά, το devaluation των Rankings ή και το penalty κάποια στιγμή μετά από κάποιο αλγόριθμο θα είναι δεδομένο και αυτονόητο. Αν η ιστοσελίδα δεν προσπαθήσει να κάνει κάποιες αλλαγές πριν κάποιος αλγόριθμος (Google Penguin / Panda) ανανεωθεί, η ιστοσελίδα θα πέσει, αν δεν εξαφανιστεί τελείως. Ας μην ξεχνάμε ότι πλέον οι αλγόριθμοι αυτοί σχεδόν κάθε μήνα ανανεώνονται.

Για αυτούς που δεν καταλάβανε, φανταστείτε μια ζυγαριά. Βάλτε απο την μία μεριά τα καλά link και απο την άλλη τα κακά. Μέχρι ένα ποσοστό 60-40 δικαιολογείται πάνω κάτω. Όταν όμως εδώ έχουμε 90% κακά και 10% καλά, τι θα καταλάβει μια μηχανή αναζήτησης; Ότι η ιστοσελίδα απλά είναι κακή αφού την κάνουν "link" άλλες κακές σελίδες! Δείξε μου την παρέα σου να σου πω ποιος είσαι!

Γιατί έπρεπε να ανέβει για να πέσει αργότερα;

Πρέπει να γίνει κατανοητό πως δεν είμαστε μόνοι μας με την Google στο διαδίκτυο. Υπάρχουν και οι Google Quality Raters αλλά και ένα μάτσο αλγόριθμοι που βγαίνουν καθημερινά. Η λέξη «βαπτιστικα» έχει 8.100 αναζητήσεις μηνιαίως. Αυτό σημαίνει πως είναι μια λέξη σοβαρή με βαρύτητα. Σε λέξεις σοβαρές με βαρύτητα και με Search Volume πάνω από 1190 αναζητήσεις τον μήνα, οι αλγόριθμοι της Google αλλά και οι Quality Raters μετά από ένα διάστημα επισκέπτονται την ιστοσελίδα για πιο σοβαρό έλεγχο. Αν βρουν κάτι που δεν τους αρέσει ξεκινάει το devaluation. Αυτό λύνει την απορία στον κόσμο που με spam μεθόδους ανεβαίνουν και δεν πέφτουν για λέξεις με μικρό search volume.

Τι προτείνει η ομάδα του Visibility

Καταρχήν, άμεσα η ιστοσελίδα να γίνει για τους χρήστες και ΟΧΙ για τις μηχανές αναζήτησης. Δεν υπάρχει λόγος το Interlinking του Website αλλά και τα κείμενα με τους τίτλους να λένε 100 φορές Βαπτιστικά. Αυτό είναι ένας μύθος. Τέτοια κάνει ο κόσμος και ο αλγόριθμος τα βρίσκει με την μία. Άρα επαναλαμβάνουμε: Κάνουμε την σελίδα για τους χρήστες!

Αυτό άμεσα σημαίνει πως θα προσπαθήσουμε να βάλουμε καλύτερες φωτογραφίες από επαγγελματίες φωτογράφους και θα ορίσουμε τα χρώματα σε όλο το website ώστε να βοηθούν τον χρήστη στο μάτι και να μην τον ενοχλούν! Δεν ξεχνάμε ότι όταν ανεβαίνει κάποιος στα αποτελέσματα, κάποια στιγμή μας επισκέπτεται και ένας Google Quality Rater! Πρέπει πλέον να το αξίζεις για να είσαι ψηλά.

Άμεσα βρίσκουμε τα 5-6 καλά backlinks που έχει η ιστοσελίδα για να τα διαχωρίσουμε και προσθέτουμε στο disavow list όλα τα άλλα backlinks σε επίπεδο domain (Ναι, όλα, αφού είναι spammed). Έπειτα, θα στέλναμε μηνύματα στους Webmasters για αφαίρεση όλων αυτών των spammed συνδέσμων για να καθαρίσει η ιστοσελίδα.

Άμεσα βρίσκουμε τις εσωτερικές σελίδες που δέχονται κακά backlinks (spammed) και της κάνουμε είτε 404 error page ή 404 Status gone. Π.Χ το spammed URL http://tenten.gr/49-vaptistikoi-stavroi το οποίο το κακόμοιρο έχει πάθει σοκ απο τα πολλά link το σβήνουμε. Εδώ επίσης το συγκεκριμένο URL κάνει 301 Redirect στο νέο του URL. Δηλαδή μεταφέρει και την ζημιά. Κατάργηση άμεσα και στα 2!

Επιπλέον, η ιστοσελίδα έχει πολλά εσωτερικά 404 errors τα οποία δημιουργούνται από εσωτερικά links. Με την βοήθεια των webmaster tools θα τα βρίσκαμε για να τα διορθώσουμε.(Δώστε μας πρόσβαση να σας τα βρούμε όλα)

Επιπλέον, ένα blog έχει σαν σκοπό το περιεχόμενο και την πληροφόρηση. Όχι καθαυτού το SEO. Εδώ: http://tenten.gr/vaptisis/ δεν κάνουμε Spam. Δίνουμε πληροφορία! Έχω βαρεθεί να βλέπω "Βαπτιστικα". Το κατάλαβα!

Επιπλέον, HELLO?? Online e-shop χωρίς SSL; Και περιμένεις να αγοράσω; Πάρε εδώ ένα καταπληκτικό SSL στα 2048 bit και με πράσινη γραμμούλα σε καταπληκτική έκπτωση https://www.thesslstore.com/comodo/comodo-ev-ssl.aspx.

Μετά τι κάνουμε; Migrate το Website σε https!

Επιπλέον πληροφορίες απο την ομάδα μας!

Κατά την ανάλυση της ιστοσελίδας, παρατηρήσαμε πως το website έχει πολλά 301 Redirects επειδή μάλλον έγινε κάποια ανακατασκευή στην δομή της ιστοσελίδας. Γιατί να γίνουν τόσα πολλά 301 Redirects και να γεμίσει το .htaccess αφού τα URLS αυτά δεν είχαν rankings; Τζάμπα βάρος στην σελίδα! Δεν υπήρχε νόημα! Να φύγουν! Αν όχι τώρα... τώρα!

Πώς θα αποκτήσεις links;; «Κάνε Donate!» προϊόντα σε online magazines και ας τους να γράψουν για εσένα! Δεν έχεις να χάσεις τίποτα! 100% Φυσικό SEO. Ακόμα και η Google συμφωνεί στο Link Baiting.

Tenten.gr βιάσου! Αυτόν τον μήνα δεν βγήκε Πιγκουίνος ούτε Panda! Όπου νά'ναι, θα χάσεις rankings!

 

Αναλυτής: Χρήστος - Αναστάσιος Κωστούρος