Είστε εδώ

10/10/2018

Ανάλυση του τελευταίου αλγορίθμου της 27ης Σεπτεμβρίου

Την 1η Αυγούστου έγινε μια μεγάλη αλλαγή αλγορίθμου που ονομάστηκε «Google Medic Update». Παρόλο που το όνομα της είναι Medic Update δεν σημαίνει ότι χτυπήθηκαν μόνο ιστοσελίδες που είχαν Ιατρικό περιεχόμενο. Του εναντίον – χτυπήθηκαν χιλιάδες σελίδες άλλων niche.

Ένας λόγος που χτυπήθηκαν αυτές οι σελίδες με βάση μια ανάλυση ενός δείγματος 15.000 σελίδων είναι επειδή αυτές οι σελίδες είχαν ανέβει στα αποτελέσματα της Google χωρίς backlinks με ποιοτικό περιεχόμενο.

Θα μας πείτε «μα ποιοτικό περιεχόμενο δεν θέλει η Google;» και εμείς θα απαντήσουμε «εξαρτάται πως το βλέπει κανείς». Αν είσαι επί 1 χρόνο 1ος στα αποτελέσματα του Google για την λέξη «Αντιμετώπιση κυτταρίτιδας» και επί 1 χρόνο κάποιος δεν σου έκανε link, κάποιος δεν σου έκανε ένα mention (που αυτό στην πράξη αποδεικνύει ότι όντως ο κόσμος ενδιαφέρθηκε για σένα) τότε για τα μάτια της Google ίσως δεν είσαι «τόσο καλός όσο θα ήθελε».

Ένας δεύτερος λόγος με βάση ένα δείγμα 25.000 σελίδων είναι το διπλό περιεχόμενο. Σελίδες που είχαν διπλό περιεχόμενο έπεσαν στα αποτελέσματα κατά ένα μεγάλο ποσοστό.

Ένας τρίτος λόγος με βάση ένα δείγμα 7.000 σελίδων είναι τα duplicate backlinks. Δηλαδή για παράδειγμα τα backlinks από τα press releases.

Επιπλέον, σε ένα δείγμα περίπου 12.000 σελίδων που παρατηρήθηκε πως είχαν επιθετικό link building με επιθετικό anchor text - Αυτές οι σελίδες σχεδόν εξαφανίστηκαν από τα αποτελέσματα (Να αναφέρουμε εδώ ότι εξαφανίστηκαν τα URL τα οποία κάνανε link building και όχι ολόκληρα τα domain. Δηλαδή δεν έπεσε πέναλτι σε όλο το domain απλά φιλτραρίστηκαν.)

Τέλος παρατηρήθηκαν πολλά e-shops να χτυπήθηκαν δίχως λόγο. Τα e-shops αυτά ούτε είχαν «σκληρό» link building, ούτε είχαν «αντιγραμμένο» περιεχόμενο.

Έτσι φτάνουμε στον αλγόριθμο της 27ης Σεπτεμβρίου με την ονομασία “Google Birthday Update”. Τι παρατηρούμε σε αυτόν τον αλγόριθμο:

  1. Επαναφορά των e-shops που είχαν τιμωρηθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό (περίπου 65%) στα αποτελέσματα της αναζήτησης.
  2. Σελίδες (κυρίως e-shops) οι οποίες δεν έχουν βρει τρόπο να διαχειρίζονται το διπλό περιεχόμενο μέσα στο website τους δεν επανήλθαν.
  3. Σελίδες (κυρίως e-shops) που κάνανε αλλαγές στο διάστημα της 1ης Αυγούστου με 27 Σεπτεμβρίου, που άλλαξαν περιεχόμενα στο website τους και βρήκαν τρόπο να διαχειριστούν το διπλό περιεχόμενο επανήλθαν.
  4. Σελίδες που «καθαρίσανε» το link building profile τους επανήλθαν.
  5. 2 Ελληνικά Blog-Networks χτυπηθήκανε

Με λίγα λόγια όσες σελίδες σταματήσανε να έχουν πρόβλημα με το διπλό περιεχόμενο και είχαν καθαρό link building profile (δηλαδή κάνανε disavow κάποια links η αφαιρέσανε) επανήλθαν δριμύτερες.

Άρα από μια εξωτερική ματιά αν κοιτούσε κάποιος τον αλγόριθμο θα έλεγε ότι «αμολήσανε» μαζί Google Panda & Google Penguin σε πολύ «γενικές διαστάσεις». Εμείς δίνουμε την ονομασία Valgo1 για να γνωρίζουμε που βρισκόμαστε.

Παρακαλούμε σχόλια.