03/03/2015
Case Study: Cleverbet.eu
Ευχαριστούμε τον κ. Γεώργιο Γιακουμάτο για την συμμετοχή του στο πρόγραμμα των Case Studies του Visibility™.
Εισαγωγή
Η ιστοσελίδα http://cleverbet.eu είναι μια ιστοσελίδα η οποία έχεις σαν βάση την πλατφόρμα Joomla! και για hosting την εταιρία Godaddy & είναι ένα Affiliate Website. Πολλοί μεγάλωσαν με Joomla!, λίγοι όμως παρέμειναν πιστοί. Προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η πλατφόρμα και μόνο προβλήματα μου έχει δημιουργήσει. Θα μου πείτε "ένας φοβερός developer" δεν θα σου δημιουργήσει προβλήματα, αλλά εγώ θα απαντήσω πως "ένας φοβερός developer δεν ασχολείται με Joomla!". Άρα, είναι μια πλατφόρμα που κατατάσεται στην 1η γενιά της κατασκευής ιστοσελίδων - σε αυτούς που μόλις μαθαίνουν να φτιάχνουν σελίδες και σε καμία περίπτωση δεν την κατατάσω στα "τέρατα" του διαδικτύου. Αντιθέτως, την κατατάσω στα "παιδάκια" του internet.
Παρατήρηση
Η ιστοσελίδα έχει Godaddy Hosting. Φήμες, απο το Search Engine Land, Search Engine Journal, SEO Roundtable θέλουν να λένε πως σε έρευνες που κάνανε παρατηρήσανε πως η Google δεν θέλει το Godaddy hosting και ο λόγος είναι πως είναι ένας Spammed ISP. Επειδή έχω αναφέρει σε προηγούμενα posts πως πιστεύω στον νόμο του Μέρφυ, εγώ προσωπικά θα άλλαζα hosting. Τι είναι 100 ευρώ παραπάνω;
Κοινωνική Ανάλυση
Ρωτήσαμε ανθρώπους ηλικίας 26-45 ετών, όλους απο το Facebook, για το αν η ιστοσελίδα http://cleverbet.eu τους αρέσει. Το 70% απάντησε "Ναι", το 10% απάντησε "Αδιάφορο" και το 20% απάντησε "Όχι". Τα ποσοστά αυτά είναι πάρα πολύ καλά, δεν χρειάζεται να αναπτυχθούμε παραπάνω και να τα αναλύσουμε, παρα μόνο το 20% που είπε ΟΧΙ.
Έτσι, ερωτήθηκε το 20% που απάντησε ΟΧΙ: "Τι είναι αυτό που δεν σας άρεσε". Το 20% ολόκληρο απάντησε πως "Δεν βρήκε αυτό που έψαχνε" με την έννοια ότι δεν βρήκε καλό περιεχόμενο. Άρα έχουμε ένα πολύ ψαγμένο κοινό, περίπου 20% το οποίο είναι targeted και δεν βρήκε αυτό που ήθελε. Πολύ σημαντικό!! Θέλει προσοχή αυτό!
Τεχνική Ανάλυση Εσωτερικού Μέρους
Μιας και παρατηρούμε προβλήματα που επηρεάζουν το User Experience, θα αναπτυχθούμε μονάχα στα βασικά προβλήματα και θα συζητήσουμε διάφορες μεθοδολογίες για τέτοιου είδους ιστοσελίδες.
Στην παραπάνω εικόνα, όπως θα παρατηρήσετε, έχω καλέσει την μηχανή αναζήτησης της Google, να μου παρουσιάσει την ιστοσελίδα http://cleverbet.eu για να δω τον Τίτλο της. Τώρα φανταστείτε εμένα, να παίρνω τηλέφωνο έναν φίλο μου και να του λέω: Πάμε για καφέ; Για καφέ Πάμε; Καφέ πάμε για; Πάμε πιούμε καφέ; Και όλα αυτά σε μία πρόταση. Μα είμαστε με τα καλά μας; Θα το πούμε μια φορά: Δεν ισχύει αυτό το πράγμα με τους τίτλους. Αντιθέτως, "προσκαλείς" την μηχανή αναζήτησης να σε βαθμολογήσει και να σε αξιολογήσει με αρνητικό τρόπο. Βάλε έναν τίτλο απλό του στυλ "Προγνωστικά Στοιχήματος & Πάμε Στοίχημα Cleverbet.eu" ή ό,τι βγάζει νόημα τέλος πάντων!
Όσο για το Meta Description απο κάτω (την περιγραφή), ε καλά, η μηχανή θα πάθει ΣΟΚ διαβάζοντάς την.
Τι δεν ξεχνάμε..
Δεν ξεχνάμε πως η ιστοσελίδα μας είναι ένα Affiliate Website και τα Quality Guideliness είναι τελείως μα τελείως διαφορετικά αλλά και πιο αυστηρά σε σχέση με τις κοινές ιστοσελίδες. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, θα ξεκινήσουμε να εξηγούμε την φιλοσοφία που κρύβεται πίσω απο αυτά τα Websites.
"Τα Affiliate Websites είναι ιστοσελίδες οι οποίες περιεχουν διαφημίσεις (banners) αλλά και συνδέσμους, εικόνες, περιεχόμενο σε μία ιστοσελίδα. Αν κάποιος κάνει κλικ σε αυτούς τους συνδέσμους και πάει στον βασικό διανομένα του προιόντος, τότε o κάτοχος του Affiliate website θα έχει κάποιο κέρδος".
Εδώ όμως έρχεται η Google λέγοντας:
Τι εννοεί ο ποιητής; Εννοεί πως: "Παρόλο που μπορεί να μπεις σε μία ιστοσελίδα πανέμορφη, με φοβερές εικόνες και με καταπληκτικό περιεχόμενο, δεν παύει αυτή η εργασία σε αυτήν την ιστοσελίδα να προέρχεται απο άλλον webmaster. Με λίγα λόγια τον αντέγραψες, έκανες δουλειά 5 λεπτών και αυτός 5 ημερών. Θα επιβραβεύσω αυτόν".
Τώρα, με βάση την παραπάνω φράση, φανταστείτε αυτό να συμβαίνει σε εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες τέτοιες ιστοσελίδες με το ίδιο θέμα! Όλες θα πάνε στα τάρταρα και η μοναδική στην κορυφή που στην ουσία μπορεί τεχνικά να μην το αξίζει κάν - αλλά λόγω σύγκρισης περιεχομένου με τις άλλες ιστοσελίδες και λόγω μοναδικότητας να ανέβει! Πόσο μπέρδεμα;;
Μαθαίνουμε απέξω τους κανόνες
Όπως θα παρατηρήσετε στην πιο πάνω εικόνα, σημείωσα με κόκκινο χρώμα αυτά στα οποία η ιστοσελίδα cleverbet.eu πάσχει, και με ΜΠΛΕ χρώμα το τι ακριβώς θέλει ένα Affiliate Website για να σκαρφαλώσει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η απάντηση είναι ΟΧΙ links παρά Conternet Marketing SEO! Άρα, αφού "ψυχαναλύσαμε" το ακριβώς χρειάζεται η ιστοσελίδα, ας προχωρήσουμε στα τεχνικά κομμάτια!
1. Διπλοί Τίτλοι, Διπλές περιγραφές πρέπει να διορθωθούν. 10 την ημέρα να κάνει κάποιος σε 1 μήνα έχει φτιάξει 300 σελίδες και σε 10 μήνες 3.000 σελίδες. Όλα είναι τρόπος σκέψης.
2. Αυτά τα άπειρα H1/H2/H3/H4 με τις ίδιες λέξεις "Προγνωστικά" και όλα αυτά, είναι σαν να λες στην Google "Σπαμάρω τόσο πολύ για αυτήν την λέξη που ΔΕΝ πρέπει να με ανεβάσεις". Απλά.
3. Καταπολεμούμε το διπλό περιεχόμενο. Η ιστοσελίδα cleverbet.eu παραβιάζει κανονισμό στο /index.php και στο /2-cleverbet. Επίσης δεν γίνεται 301 Redirect απο το χωρίς www στο www ή και αντίστροφα! Πρέπει να φτιαχτεί! Joomla! δεν ήθελες; Καλά να πάθεις! Να δούμε και τα παραδείγματα:
4. Δυστυχώς, υπάρχει Cloaking στην ιστοσελίδα σε πολλά μέρη που η Google δεν τα συγχωρεί. Εμείς θα παραθέσουμε τα πιο απλά. Ένα που έχει να κάνει με την ιστοσελίδα και ένα με τον κώδικα. Ας τα δούμε
Όπως θα δείτε στην κόκκινη γραμμή, στο Footer δεν υπάρχει η παραπομπή προς το Yootheme και στο τέλος άλλο δείχνει στο Google BOT άλλο στον Web Browser. Ίσως για αυτό παίζουν και οι αλγόριθμοι μαζί σου με βάση το Visibility:
Άρα, έχουμε πρόβλημα αλγοριθμικό! Δεν φοβόμαστε όμως!
5. Η ιστοσελίδα χάνει τη δύναμή της και παραβιάζει κανονισμό έχοντας τόσα πολλά εξωτερικά dofollow links προς άλλους στο http://www.cleverbet.eu/links. Τι τα θέλεις; Είσαι αναγκασμένος να τα έχεις; Αν ναι, τότε κάντα nofollow. Αν όχι, τότε βγάλτα! Ας δούμε image.
6. Και πιο σημαντικό: Παραβιασμός των Affiliate Κανόνων ΔΙΧΩΣ να φταις! Ας το δούμε πιο αναλυτικά! Πάω μέσα στην ιστοσελίδα σου την κεντρική στο http://cleverbet.eu και βλέπω 4 άρθρα. Ας τα δούμε εικονογραφημένα:
Παίρνω την 1η φράση απο το άρθρο σου που λέει "Μονπελιέ-Λιλ:Η 6η Μονπελιέ υποδέχεται την 13η Λιλ"
Παίρνω το εξής αποτέλεσμα:
Και εδώ κοιτάς τον ουρανό επάνω και τα βλέπεις όλα ΓΚΡΙ πλέον... Αν πατήσεις μέσα στον AXORTAGO θα δεις ότι υπάρχει μια παραπομπή σε εσένα:
Μόνο που τελικά ο AXORTAGOS δικαίως λέγεται αχόρταγος. Το Link που σου δίνει είναι NOFOLLOW με αποτέλεσμα το Google να μην "αποδέχεται" ότι το περιεχόμενο ανήκει σε εσένα. Αν είχε rel=author επάνω σου και ήταν nofollow θα το αποδεχότανε. Τώρα όμως όχι. Και επειδή ο αχόρταγος είναι μία σελίδα που διαβάζεται ΠΙΟ γρήγορα απο εσένα και πιο συχνά απο εσένα, έτσι διαβάζει και τα άρθρα τα ΔΙΚΑ ΣΟΥ στον αχόρταγο ποιο γρήγορα. Άρα πιθανόν να νομίζει ότι τα αντιγράφεις και ότι παραβιάζεις τον κανονισμό των Affiliate Websites! Ας δούμε και του λόγου το αληθές:
Και εδώ παρατηρούμε πως ΟΝΤΩΣ διάβασε αυτόν πρώτο. Την ώρα εγγραφής αυτού του POST: 16:25 και εσένα ακόμα δεν σε έχει διαβάσει. Αν το link ήταν dofollow θα σε είχε διαβάσει γιατί θα καταλάβαινε ότι το άρθρο ανήκει σε σένα! Αυτό συμβαίνει για αρκετά άρθρα, όχι για όλα, αλλά μην ξεχνάς για τα άρθρα που είχες στο πολύ-πολύ παρελθόν!
7. Επίσης, έχεις σκεφτεί να κάνεις όλα σου τα εξωτερικά links rel="nofollow"; Κάνεις link προς το http://www.betgoal.net/ και πολλές άλλες ιστοσελίδες που έχουν φάει πέναλτι. Με λίγα λόγια κάνεις κακές παρέες. Λογικό δεν είναι η Google να θεωρεί ότι είσαι παλιόπαιδο; Ας δούμε του λόγου το αληθές!
Τεχνική Ανάλυση Εξωτερικού Μέρους
Τα "Πορνό", "Στοιχήματα", "Προγνωστικά Στοιχήματος" και όλες αυτές οι και καλά "περίεργες" κατηγορίες, ανήκουν στον αλγόριθμο με την ονομασία "Payday Loan". Άρα, ο αλγόριθμος αυτός έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για αυτές τις ιστοσελίδες. Θα μου πείτε, Και το Google Penguin & Google Panda έχουν σημασία και είναι αλήθεια, όμως με τον καιρό πολλοί webmasters έχουν μάθει να καταπολεμούν τους 2 πρώτους αλγορίθμους με SPAM μεθόδους και με επιτυχία. Δηλαδή κάνουν πολλά bad links και μετά αμέτρητα nofollow links για να κάνουν ένα σωστό backlinks profile. Έκεί έρχεται το Payday Loan (Που βγαίνει ΠΑΝΤΑ μετά απο τους πρώτους 2 αλγορίθμους) για να καθαρίσει ό,τι δεν καθάρισαν οι άλλοι 2 αλγόριθμοι. Και το καταφέρνει και με μεγάλη επιτυχία. Μετά απο τον Payday Loan, ξανα βγαίνει Google Penguin και εκεί έρχεται η απόλυτη ασφάλεια. Όμως, καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται!
Η ιστοσελίδα cleverbet.eu έχει ένα κακό backlinks profile αλλά ανήκει στον μέσο όρο όλων των ιστοσελίδων δηλαδή "δεν θα φάει και πέναλτι για αυτό το backlinks profile". Είναι κάτι το normal. Πώς πας σε έναν οδοντίατρο και βλέπει τα δόντια σου που θέλουν θεραπεία και σου λέει "Μην ανησυχείς το βλέπω κάθε μέρα;;" έτσι και αυτό. Απο την μία υπάρχει πρόβλημα που πρέπει να λυθεί απο την άλλη δεν θα πεθάνουμε κιόλλας. Ας δούμε το profile της ιστοσελίδας
Παρόλο που έχει αυτό το ποσοστό η ιστοσελίδα, δεν φαίνεται να έχει γίνει κάποια αξιόλογη προσπάθεια για SEO. Η αλήθεια είναι ότι έχει κάποια links που πρέπει να φύγουν τελείως λόγω κακού ιστορικού & ταυτόχρονου πέναλτι όπως π.χ. αυτοί (δεν θα τους βάλουμε όλους, μονάχα 1-2):
Αλλά δεν είναι προτεραιότητα. Γενικώς σε αυτήν την περίπτωση, το Off Page SEO δεν είναι καθόλου προτεραιότητα.
Τι προτείνει η ομάδα του Visibility™
Πιστέουμε ακράδαντα πως ο κ. Γιακουμάτος είναι ένας πάρα πολύ τυχερός άνθρωπος. Αν αυτή την στιγμή έχει "Decent Rankings", τότε το δοχείο βελτίωσης της ιστοσελίδας είναι πραγματικά γιγαντιαίο. Μονάχα τις αλλαγές να κάνει που θα του προτείνουμε θα έχει το λιγότερο μια άνοδο της τάξης του 50%.
1. Άμεσα να αφαιρεθούν Οι SPAM τίτλοι και περιγραφές. Έχουμε δώσει παραπάνω ένα παράδειγμα για το πώς μπορούν να γίνουν.
2. Άμεσα να καταπολεμηθεί το διπλό περιεχόμενο και να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές αλλά και τα απαιτούμενα redirects (www ή χωρίς).
3. Άμεσα να πάρετε τηλέφωνο έναν φοβερό προγραμματιστή να σας διορθώσει τα προβλήματα με το cloaking ή να σας αντιπροτείνει άλλα πράγματα σχετικά με την σελίδα.
4. Άμεσα να πάρετε ένα τηλέφωνο τον αχόρταγο και να του πείτε να κάνει Dofollow όλα τα link προς εσάς καθώς και τα μελλοντικά links ειδάλλως να σταματήσει να κάνει syndicate το περιεχόμενό σας.
5. Άμεσα όλα τα εξωτερικά Links να γίνουν Nofollow και όποιος σύνδεσμος έχει φάει πέναλτι να τον αφαιρέσετε τελείως. Αυτό μπορείτε να το δείτε απο το Visibility. Βάζετε τους συνδέσμους εκεί και το βλέπετε.
6. Άμεσα να σταματήσει αυτή η τρέλα με τα H1/H2/H3 που λένε τα ίδια πράγματα συνεχώς. Είναι λίγο σπαστικό έτσι;
7. Άμεσα να ξεκινήσει ένας καθαρισμός της ιστοσελίδας σας απο τους κακούς συνδέσμους. Θα πάρει καιρό αλλά πρέπει να γίνει με επιμέλεια και ζήλο.
Πώς θεωρούμε ότι πρέπει να κάνει SEO το Cleverbet.eu
Πιστεύουμε πως στην περίπτωση του Cleverbet.eu πρέπει να γίνει Εσωτερικό Content Marketing SEO που να ακολουθεί όλα τα Affiliate Quality Guidelines. Αυτό σημαίνει:
Α. Την δημιουργία ενός εσωτερικου BLOG.
Β. Να γράφετε κείμενα στο BLOG και απόψεις δικές σας και να κάνετε Interlinking μεταξύ των άρθρων αλλά και γενικώς των κατηγοριών.
Γ. Να δημιουργήσετε ένα κοινό, το οποίο θα μπορεί να συμμετέχει.
Δ. Να βάλετε ΒΙΝΤΕΟ & Reviews! Αφήστε τον κόσμο να βαθμολογήσει! Θα το κάνει! Εσείς απλά βάλτε τα Βίντεο!
Ε. Αξιοποιείστε το User Generated Content. Θα το καταφέρετε. Είναι ο κλάδος τέτοιος. Βίντεο & Reviews = UGC. Μπορείτε! Βάλτε Facebook comments και άλλα πολλά!
Ζ. Δεν μπορείτε να κάνετε UGC εύκολα; Προσφέρετε σαν bonus μια υπηρεσία! Αν γράψουν κάτι να πάρουν κάτι σαν bonus!
Η. Σκεφτείτε όχι την επόμενη κίνηση, αλλά την μεθεπόμενη, διότι την επόμενη την γνωρίζει ο ανταγωνιστής σας.
Θ. Μην κοιτάτε το χρήμα, κοιτάξτε την αξία που θα προσφέρετε. Το χρήμα θα έρθει. Άρα κάποια στιγμή ίσως θα πρέπει να αλλάξετε πλατφόρμα για να προσφέρετε περισσότερο στο User Experience.
Αναλυτής: Χρήστος - Αναστάσιος Κωστούρος