26/01/2015
Σχεδόν 20 ημέρες μόνο αλλαγές - Νέοι Παράγοντες Κατατάξεων
Απο τις 7/1/2015 μέχρι και σήμερα 26/1/2015, σχεδόν 20 ημέρες, καταγράφονται αλλαγές στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης με ρυθμό σχεδόν 1-2 φορές την ημέρα.
Κάποια αποτελέσματα σταθεροποιούνται, κάποια άλλα επαναφέρονται. Είναι πλέον γεγονός ότι όλο αυτό το συμβάν οφείλεται κατά κύριο λόγο στο Google Penguin που από ό,τι φαίνεται έχει γίνει "a rolling update" δηλαδή τρέχει ασταμάτητα, αλλά και κατά κάποιο τρόπο στο Google Pigeon (locality).
Η έρευνα όμως, δείχνει μυστικά που βεβαίως θα βρείτε μονάχα στο Visibility.gr τα οποία δεν μπορούν να μην δημοσιευθούν. Εξάλλου, στατιστικά απο 800.000 σελίδες δεν γίνεται να κάνουν λάθος.
Το νόημα σε όλη την έρευνα με λίγα λόγια είναι ότι μάλλον προστίθενται νέοι παράγοντες κατάταξης στα αποτελέσματα. Δηλαδή, η Google λέει ότι χρησιμοποιεί 200 παράγοντες. Ένας απο αυτούς είναι το διπλό περιεχόμενο, ένας άλλος η δομή της ιστοσελίδας κ.ο.κ. Τώρα όμως, έρχονται δεδομένα πρωτοφανή να αποκαλυφθούν με βάση την έρευνα. Άρα οι 200 παράγοντες παύουν να υφίστανται και τώρα μιλάμε για 201, 202...240 παράγοντες και μάλλον ο αριθμός θα ανεβαίνει.
Ποια είναι αυτά τα δεδομένα;
Με βάση τις ανακατατάξεις των ιστοσελίδων που ΔΕΝ επιστρέψαν στα αποτελέσματα που είχαν (δηλαδή ήταν στην 3η θέση, και έπεσαν 2η σελίδα και ΔΕΝ επανήλθαν) σε αντίθεση με ιστοσελίδες που είτε ανέβηκαν στα αποτελέσματα, είτε επανήλθαν στα ranking τους, υπήρχαν οι εξής διαφορές:
1. Οι ιστοσελίδες που έχασαν τα ranking τους είχαν κατά κάποιο τρόπο "επιλεγεί" απο την Google να εμφανίζονται ψηλά, δίχως την ύπαρξη κάποιων συνδέσμων ή τέλος πάντων σημαντικών συνδέσμων. Η πτώση αυτή μπορεί να βγάλει νόημα, διότι αν εγώ εμφανίζομαι για την λέξη "αντιμετώπιση καρκίνου" που την ψάχνουν 20.000 άτομα τον μήνα στην πρώτη θέση, και εδώ και 1 χρόνο δεν έχει πάει viral το περιεχόμενο μου ή άλλα blog δεν μιλάνε για εμένα, τότε δικαίως έπεσα. Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, αυτός είναι ένας τρόπος ελέγχου ποιοτικού περιεχομένου με αυτόματο τρόπο. Δηλαδή για εσάς που είστε πρώτοι στα αποτελέσματα μην σταματάτε ποτέ την δουλειά.
2. Οι ιστοσελιδες που έχασαν τα ranking τους, είχαν πριν απο κάποιο χρόνο (ας πούμε 2011-2012-2013-2014) συνδέσμους απο Ελληνικούς καταλόγους οι οποίοι πριν κάποιους μήνες τιμωρήθηκαν. Αν οι τιμωρημένοι σύνδεσμοι ήταν πάνω απο το 50% των συνολικών συνδέσμων, τότε αυτές οι ιστοσελίδες επέφταν αρκετά αλλά δεν είναι αλγοριθμικό πέναλτι διότι δεν φιλτράρεται κάποια λέξη. Είναι καθαρό Devaluation. Αυτό βγάζει δικαίως νόημα. Αν λοιπόν εγώ κάνω καταχώρηση σε 100 καταλόγους και είμαι επι 2 χρόνια ψηλά, και μέχρι τότε δεν έχω κάνει τίποτα άλλο και οι 50 φάνε πέναλτι, γιατί λοιπόν εγώ να μην πέσω; 50% Banned Lins είναι σαν να έχω σπάσει το ένα χέρι και το ένα πόδι απο το σώμα μου. Φανταστείτε το έτσι για να το καταλάβετε! Δεν είμαι αρτιμελής!
3. Οι ιστοσελίδες που έχασαν τα ranking τους δεν ακολουθούσαν τεχνολογικά τις άλλες ιστοσελίδες. Τι σημαίνει αυτό; Πως το 82% των ιστοσελιδων που έχασαν τις ανακατατάξεις τους είχαν μπλοκάρει απο τα robots.txt τα CSS, Images, Javascript. Βέβαια, θα πρέπει να συγκρίνουμε μεταξύ τους τις ιστοσελίδες που τα είχαν μπλοκάρει αυτά (το άλλο 18%) γιατί δεν τιμωρήθηκαν. Μπορεί να είναι άλλος παράγοντας. Αλλά η Google επανειλημμένως ανακοινώνει πως η τεχνολογία προχωράει, πρέπει να προχωρήσουμε και εμείς. Τώρα άρχισε να στέλνει μηνύματα σε Webmasters για κινητά. Μας προειδοποιεί όλους για τις ερχόμενες μεγάλες αλλαγές αλλά κανείς δεν ακούει. Πάρτε την σοβαρά. Μην ξεχνάτε πως όσο Responsive και να είναι ένα Website, για να το δεί αυτό η Google σωστά πρέπει να δει και το CSS, και τα images για να καταλάβει ακόμα καλύτερα τα πάντα.
4. Οι ιστοσελίδες που έχασαν τα ranking τους έπειτα σε επικοινωνία μαζί τους δήλωσαν πως δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το Disavow Links Tool της Google. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική πληροφορία. Η Google μας έδωσε ένα εργαλείο με το οποίο μπορούμε να "κοντρολάρουμε" την "υγεία" της ιστοσελίδας μας σε σχέση με τους συνδέσμους. Αξιοποιήστε το! Είναι παράγοντας SEO.
5. Οι ιστοσελίδες που έχασαν τα ranking τους είχαν προβλήματα στην δομή της ιστοσελίδας και το BOT δύσκολα την εξερευνούσε. Εδώ έχουμε ένα 100% αποτέλεσμα για όλες τις σελίδες που έπεσαν. Άρα, η σωστή δομή αρχίζει και παίζει όλο και περισσότερο ρόλο στην ύπαρξη μιας ιστοσελίδας. Τώρα, αν εσύ έχεις μια ιστοσελίδα 7 χρόνια και δεν πρόκεται να την αλλάξεις, να μου εξηγήσεις γιατί πιστεύεις ότι τα αμάξια πρέπει να αλλάζονται κάθε μερικά χρόνια και όχι οι ιστοσελίδες. Μια ιστοσελίδα σου βγάζει λεφτά, ένα αμάξι σου χαλάει λεφτά. Hello!
6. Οι ιστοσελίδες που τιμωρήθηκαν είχαν διπλό περιεχόμενο δημιουργημένο απο λάθος της πλατφόρμας. Π.Χ έστω το URL visibility.gr. Έστω η εσωτερική μου σελίδα visibility.gr/mathete-seo. Έστω ότι μου κάνει link ένας καταλάθος backlink στο visibility.gr/matheteseo. Αντί να βγάλει 404 error στο head, η σελίδα μου βγάζει 200 Status OK! Και διαβάζεται και κάθε 3 και λίγο αφού υπάρχει ένας σύνδεσμος. Με τον ίδιο τρόπο και άλλους εκατοντάδες τρόπους δημιουργήθηκαν τέτοιες 200 Status OK σελίδες. Αυτές έγιναν κάποια στιγμή 404 soft error. Πολλά soft error = Penalty. Λυπάμαι.
7. Πολλές ιστοσελίδες που τιμωρήθηκαν ήταν θύματα negative seo. Ναι, ήταν θύματα negative seo. Δεν έχετε ιδέα πόσο πολύ εμείς οι Έλληνες αγαπάμε τους συνανθρώπους μας και δη τους συναδέλφους μας. Το έχει δείξει η ιστορία εξάλλου.
8. Οι ιστοσελίδες που έχασαν τα ranking τους είχαν αποκλείσει πολλά URL απο robots.txt για Google Smartphone σε αντίθεση για Desktop. Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι χάσανε τα rankings τους! Άρα, δώστε λίγο βάση στα Webmaster Tools.
Η Ομάδα του Visibility, δεσμεύεται στο άμεσο μέλλον να δημοσιεύει πληροφορίες ακόμα ανώτερης αξίας. Πληροφορίες που δεν βρίσκονται πουθενά και πάνω απο όλα αληθινή γνώση και αλήθειες. Εξάλλου, δεν φαίνεται;